Platform over installatietechniek, klimaatbeheersing en elektriciteit
De beste ventilatie- en luchtbehandelingssystemen komen voortaan uit Staphorst
Sales Director Hans Robben van Ned Air.

De beste ventilatie- en luchtbehandelingssystemen komen voortaan uit Staphorst

Verhuizing biedt kansen om productie, arbeidsomstandigheden én dienstverlening te verbeteren

Een nieuwe, duurzame en state-of-the art productielocatie, waar nóg betere arbeidsomstandigheden geboden kunnen worden en waar voldoende ruimte is om te groeien. Zowel op organisatieniveau, productniveau als qua dienstverlening. Ned Air – onderdeel van de Ariston Group – verhuist met haar productiecapaciteit naar de Ariston productiefaciliteit in Staphorst. Een mooie mijlpaal in haar ambitie om marktleider te worden in Nederland.

“In Kampen liepen we al enige tijd tegen onze limieten aan”, vertelt Sales Director Hans Robben van Ned Air. “Niet alleen qua ruimte, maar ook in de mogelijkheden om onze productieprocessen én arbeidsomstandigheden verder te verbeteren. Het pand aan de Wethouder Wassebaliestraat in Staphorst biedt hier een mooie oplossing voor en opent interessante nieuwe deuren.” Zowel figuurlijk als letterlijk, zo blijkt, want het pand is bijvoorbeeld voorzien van een nieuwe laaddock voor vrachtauto’s. “Hierdoor kunnen we ook onze grootste luchtbehandelingskasten eenvoudig laden. Bovendien is een kraanbaan geplaatst die de productie vereenvoudigt én die het tillen van zware onderdelen overbodig maakt. Hierdoor worden de arbeidsomstandigheden voor onze productiemedewerkers verder verbeterd. Uitgekiende klimaatbeheersing zorgt hierbij voor een comfortabel werkklimaat. Van hete zomer tot strenge winter.”

Dienstverlening naar een nieuwe level

In navolging van de producten, biedt ook de nieuwe locatie van Ned Air kansen om de dienstverlening naar een nieuwe level te tillen. “Een dienstverlening die in de toekomst steeds belangrijker wordt”, aldus Robben. “We bevinden ons in een markt waarin de innovaties op productniveau overzichtelijk zijn. Wel moeten we steeds creatiever zijn in onze projecten. Onze huidige toegevoegde waarde zit vooral in onze kennis én in de manier waarop wij service verlenen.” Hierbij ziet hij mooie kansen voor kunstmatige intelligentie (AI), dat bijvoorbeeld ingezet kan worden als eerstelijnshulp voor klanten. “Op dit moment ontwikkelen wij bijvoorbeeld een chatfunctie, die als helpdesk of vraagbaak kan dienen bij vragen op het gebied van luchtbehandeling in het algemeen en de producten van Ned Air in het bijzonder.”

Aanvulling van kennis

“De komende twee tot drie jaar zal de markt met name gericht zijn op de renovatie van bestaande systemen”, verwacht Robben. “Met name door de netcongestie en als gevolg van het enorme tekort aan arbeidskrachten bij installateurs. Hierdoor wordt automatisch ook meer van ónze dienstverlening verwacht. Bijvoorbeeld met betrekking tot het renoveren en revitaliseren van luchtbehandelingskasten, maar ook op het gebied van kennis en advies. Aanvulling van kennis is noodzakelijk om op de juiste manier in onze branche te kunnen werken, maar niet altijd beschikbaar. Wij springen graag in dit gat en slaan een brug tussen kennis en praktijk. Bijvoorbeeld door al in een vroeg projectstadium aan tafel te schuiven bij de installateur, adviseur, aannemer en opdrachtgever. Zo kunnen we ook hier maximale toegevoegde waarde bieden.”

Sturen op data

Op de lange termijn wordt het volgens Robben steeds belangrijker om te sturen op data in plaats van gevoel, zoals nu nog vaak gebeurt in de markt. “We zullen steeds meer gebruik maken van sensoren en misschien zelfs nieuwe parameters bepalen, op basis waarvan we ruimtes vraaggestuurd kunnen ventileren. Denk bijvoorbeeld aan vluchtige organische stoffen, stikstof en fijnstof. Wanneer we alle producten die uit onze nieuwe productielocatie komen bovendien verbinden met het internet, worden de mogelijkheden eindeloos. Door continu de juiste data te analyseren, wordt bijvoorbeeld voorspelbaar en proactief onderhoud mogelijk. Op deze manier worden klanten steeds weer positief verrast én zijn zij blijvend verzekerd van frisse lucht.”    

Heeft u vragen over dit artikel, project of product?

Neem dan rechtstreeks contact op met Ned Air.

Ned Air 1 Contact opnemen

Stel je vraag over dit artikel, project of product?

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Ned Air 2 Telefoonnummer +31 (038) 337 08 33 E-mailadres info@nedair.nl Website www.nedair.nl

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Stuur ons een bericht

Kunnen we je helpen met zoeken?

Bekijk alle resultaten