Platform over installatietechniek, klimaatbeheersing en elektriciteit
Samen klaar voor de markt van morgen

Jarola Sales biedt een uitgebreid assortiment A-kwaliteit producten op het gebied van water, elektra en lucht.

Samen klaar voor de markt van morgen


Met name door snel voortschrijdende technologieën vervagen grenzen en ontstaat één grote marktplaats. Een marktplaats die geregeerd wordt door innovaties en big data, waar alles en iedereen met elkaar in verbinding staat en waar delen, participeren en interactie de sleutel tot succes vormen. Kennis- en handelsplatform Jarola Group draagt hier graag aan bij door kennis te delen en vraag en aanbod te verbinden. Hierbij wordt niet gefocust op snelle transacties maar op lange termijn relaties, waarbij iedere partner zijn eigen kennis en ervaring inbrengt.

He t succesverhaal van de Jarola Group start in 1972, op het moment dat Jan de Wilde achter zijn woning in De Driehoek (Ommen) Wildkamp opricht. Op dat moment kon hij niet vermoeden dat de firma in buizen, hulpstukken en bronfilters zou uitgroeien tot een dynamische technische groothandel met 45 vestigingen voor de vakman én handige particulier, waar nog altijd de sfeer van een familiebedrijf heerst. Het blijvende succes is mede te danken aan de werkwijze, waarin lange termijn samenwerkingen en communicatie met partners centraal staan. Een werkwijze die tevens het vertrekpunt is van de Jarola Group. In 1999 draagt Jan zijn bedrijf over aan de volgende generatie, zijn zoon Gert-Jan de Wilde. Onder hem ontwikkelt zich een kennis- en handelsplatform voor de technische markt, die hij vernoemt naar zijn kinderen Jarno, Robin en Laura. Sinds twee jaar staat met Jarno en Robin de tweede én derde generatie samen aan het roer van het bedrijf.

DSF5477 Robin
Robin de Wilde, Strategy & Innovation Manager bij Jarola Group.


Toegevoegde waarde

Onder de paraplu van de Jarola Group zijn meerdere verkoopformules en concepten ontwikkeld, waaronder Wildkamp, Jarola Sales, ADURO Technologies en Rawinso. “Dankzij deze formules kunnen niet alleen aannemers, installateurs en particulieren, maar ook retail, e-tail en industrie op maat worden bediend”, aldus Strategy en Innovation Manager Robin de Wilde. “We zijn gespecialiseerd in de productgroepen water, elektra en lucht en kopen onze technische producten in bij meer dan 300 partners wereldwijd. Vervolgens voegen we hier onze uitgebreide product-, toepassings- en marktkennis aan toe. Bovendien zijn marktpartijen verzekerd van een uitgebreide knowhow in distributie en logistiek, de kracht van een geolied distributieplatform (zowel fysiek als online) en een full-service marketingorganisatie. Hierdoor zijn we in staat om steeds de beste deals te maken, voor alle betrokken partijen. Onze ambitie is om duurzame verbindingen tot stand te brengen met én tussen marktpartijen die elkaar kunnen versterken. Daarvoor kijken we naar de totale keten, van producent tot tussenhandel en verwerker.”


Optimale kruisbestuiving

DSF5288 Gerard
Gerard Nijlant, Operationeel directeur bij Jarola Group

Wildkamp, Jarola Sales, ADURO Technologies en Rawinso hebben ieder hun eigen klantgroepen en marktbenadering. Schouder aan schouder bieden zij een totaalaanbod met een unieke toegevoegde waarde: kennis. “Doordat we de volledige markt bedienen, kunnen we klanten breed en compleet ondersteunen”, benadrukt Operationeel Directeur Gerard Nijlant. “Ongeacht of het gaat om productadvies, verlichtings- of beregeningsplannen, inkoopondersteuning, voorraadplanning of marketing en communicatie: op ons hoofdkantoor in Lutten zijn al onze ondersteunende diensten efficiënt geclusterd. Hierdoor kunnen relaties profiteren van kennis-, schaal- én logistieke voordelen.”


Advies en maatwerk voor de vakman en particulier

Het assortiment van Wildkamp is inmiddels uitgebreid van buizen, hulpstukken en bronfilters tot een volwaardig programma met > 100.000 kwaliteitsartikelen die direct uit voorraad leverbaar zijn. Behalve als groothandel voor technische producten manifesteert het bedrijf zich nadrukkelijk als businesspartner én innovator. Buis- en afgeleide producten worden in eigen huis en exact op klantspecificatie aangepast.

WVW1850
Wildkamp vestiging, waar vakmannen én handige particulieren een uitgebreid gamma kwaliteitsproducten kunnen afhalen.


Altijd op zoek naar verbinding

Jarola Sales is een handel- en serviceorganisatie met een uitgebreid assortiment A-kwaliteit producten op het gebied van water, elektra en lucht. “Onze kracht schuilt vooral in service en ondersteuning”, aldus Nijlant. “We zetten de kennis van onze technische productspecialisten breed in en gebruiken data en ervaring om slimme oplossingen op maat te bieden. Bovendien zijn we logistiek sterk. Van verkoopverbetering tot aan procesoptimalisatie: samen met klanten, groothandels, retail- en e-tail-organisaties én de maakindustrie kijken we continu naar waar we de business kunnen versterken.”


Verlichting in optima forma

ADURO Technologies bedient de markt met twee productmerken: Adurolight en AduroSmart. Waar Adurolight hoogwaardige LED-verlichting lever t › voor e lke leef- en werkomgeving, focust AduroSmart op Smart Home oplossingen. Van slimme armaturen tot beveiligingsproducten en van sensoren tot slimme schakelaars. “Adurolight is het verlengstuk van een Chinese producent”, vertelt Nijlant. “Op basis van de trends en behoeften die we in de markt signaleren, ontwikkelen we samen nieuwe en innovatieve producten. Een mooi voorbeeld hiervan is Titan; een LED lichtlijnsysteem met een licht aluminium frame en een tweeschroefs installatiesysteem die een eenvoudige én snelle montage garanderen. Ook bieden we diverse Human Centric Lighting oplossingen, die ook op kleinere schaal toepasbaar zijn en die volledig zijn afgestemd op het bioritm e van de mens.”

DV vooraanzicht
Artist impression van de eerste fase van de nieuwbouw van het Jarola distributiecentrum in Coevorden.


Slim gebruik van regenwater

Een nieuw en slim concept van de Jarola Group is Rawinso; een combinatie van kennis en producten voor het slim afkoppelen, infiltreren en hergebruiken van regenwater. “In steeds meer Nederlandse gemeenten moeten bedrijven én burgers zelf hemelwater opvangen of infiltreren, om het riool bij hevige regenval te ontlasten”, weet D e Wilde. “In de markt zijn tal van losse producten verkrijgbaar die hierop inspelen. Specifieke kennis en kant-en-klare oplossingen zijn echter schaars. Jarola speelt hier graag op in. Met Rawinso slaan we een brug tussen kennis en producten. Hierdoor zijn overheidsorganisaties, zakelijke klanten én particulieren verzekerd van het juiste product voor hun project(en).” 
In samenwerking met StadLandWater heeft Rawinso recent een afkoppelset ontwikkeld, waarmee bestaande regenwater afvoerbuizen eenvoudig, betaalbaar én effectief afgekoppeld kunnen worden van het riool en waarmee het regenwaterprobleem doeltreffend wordt ondervangen. De regenwater afkoppelset is vanaf nu verkrijgbaar.

F Luchtfoto fase 3
Artist impression van de derde (en laatste) fase van het Jarola distributiecentrum in Coevorden.

Nieuw distributiecentrum in Coevorden

De producten van de diverse verkoopformules en concepten werden lange tijd opgeslagen in en verdeeld vanuit een centraal distributiecentrum in Coevorden, dat door de snelle groei van de groep uit haar jasje was gegroeid. Op diverse plekken werden extra opslag- en distributielocaties ingericht, die binnenkort weer worden geclusterd. Recent is de Jarola Group namelijk gestart met de bouw van een nieuw distributiecentrum, met een schaalbaar ontwerp en ruim voldoende uitbreidingsmogelijkheden. “Op bedrijventerrein Leeuwerikenveld II en pal naast ons bestaande distributiecentrum realiseren we een nieuwbouw van 17.000 m², waarin we nog beter invulling kunnen geven aan de beschikbaarheid en snelle levering van producten”, aldus Nijlant. “Zo integreren we een splinternieuw KNAPP-concept voor de opslag van magazijnbakken en orderpicking, op basis van het ‘goederen naar de man-principe’. Bovendien wordt een nieuw warehouse managementsysteem geïmplementeerd.” Naast een optimale efficiëntie is duurzaamheid key tijdens de bouw, aldus De Wilde. “Het distributiecentrum moet bij oplevering voldoen aan een GPR gebouwscore van minimaal 8,0 en zal duurzaam verwarmd worden met bodemwarmte. Vanzelfsprekend wordt overal duurzame Adurolight LED-verlichting toegepast.”De nieuwbouw in Coevorden moet rond de bouwvak bouwtechnisch gereed zijn. Daarna volgen het warehouse managementsysteem (begin oktober) en de KNAPP-installatie (begin december), zodat nog voor het eind van dit jaar de eerste producten gepickt en uitgeleverd kunnen worden. “Op termijn zal ook het hoofdkantoor vanuit Lutten naar Coevorden ver huizen”, aldus De Wilde. “Bovendien zijn al plannen voorbereid voor bouwfase 2, 3 en 4. Ook op dit vlak gaan we dus voor lange termijn commitment.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kunnen we je helpen met zoeken?

Bekijk alle resultaten